Penyelidikan Saintifik dan Kaitan dengan ISLAM

Wednesday, October 30, 2013

Bila bercakap mengenai ISLAM, orang yang anti-ISLAM akan mempunyai pelbagai andaian serta gambaran negatif terhadap ISLAM hinggakan kepada cara berpakaian yang digariskan oleh ISLAM terhadap wanita ISLAM juga dipandang pada sudut yang kolot.

Wanita bertudung litup @ berhijab serta menutupi paras dada dan longgar pada segala segi badannya dianggap kolot, ketinggalan zaman serta hinggalah ke tahap pengganas. Namun begitu, pelbagai bukti sains telah menjadi bukti kukuh betapa apa yang ISLAM ajari merupakan satu fitrah terbaik dalam segala hal termasuklah menjaga kehormatan wanita.


Begitu juga dengan kaji selidik terbaru yang mengatakan bahawa lelaki amat meminati melihat pada payu dara @ buah dada @ tetek (kata orang kedah) orang perempuan. Walaupun prof orang lelaki, tetapi prof sendiri tidak nafikan bahawa betapa disitulah syaitan bergayut untuk menarik perhatian lelaki (orang lelaki lak setan ni banyak bergayut kat mata) dan disitu lah tempat tumpuan kebanyakkan mata lelaki. Dan ISLAM telah lama menggariskan cara pemakaian yang betul bagi menjaga maruah perempuan dan memastikan setiap manusia terpelihara dari godaan nafsu sebegini.

Oleh itu, Prof amat berharap agar sahabat dan kenalan prof yang berjantina wanita selepas ini akan lebih menjaga aurat mereka mengikut landasan ISLAM.

Sumber rujukan:
1. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1211479/Proof-womens-chests-really-mans-fixation.html
2. http://www.yourtango.com/200936746/scientific-study-finds-men-looking-breasts

0 comments:

Post a Comment