Isu MB Selangor

Tuesday, August 19, 2014

Isu MB Selangor kini jadi bahan berita yang menjadi hit didalam rangkaian media sosial. Pelbagai pendapat diutarakan. Namun, ada beberapa perkara berkaitan yang kini berlegar diminda aku.

1. Dulu ramai mengutuk bila bini PM kalahkan menteri, tapi sekarang tak ada pula sibuk mengutuk orang tu bila sibuk nak suruh orang angkat bini dia jadi MB.

2. Dulu tuduh UMNO melawan ulama, tapi bila dewan ulama keluar kenyataan, tetiba bahagian lain tolak pula kata ulama. Tak ada pula yang menuduh bahagian tu kafir dan sebagainya.

3. Dulu teruk tuduh UMNO ialah parti kronisme. Tapi, parti yang dari besar sampai kecik semua anak-beranak, tidak ada pula yang tuduh sedemikian.

4. Dulu tuduh orang lain munafik dan cakap tak boleh percaya sebab pagi cakap lain, petang jadi lain. Tapi dalam dua - tiga hari ni, parti yang kononnya berpaksikan ISLAM pun boleh buat U-turn bila-bila masa sahaja.

Makanya, jelas lah kini bahawa urusan MB Selangor bukan setakat kredibiliti TSKI, tetapi juga integriti dan kredibiliti sebuah parti yang kini telah hilang dek kerana kuasa dan menjaga rakan. Ibarat kata pepatah melayu dahulu kala "Meludah ke langit, akhirnya jatuh ke muka sendiri juga" dan "Paku dulang paku serpih".

Kesian orang ISLAM... Kena buat solat istikharah bebanyak minta petunjuk ni.. Mungkin 'mufarakah' merupakan jalan terbaik dari prinsip tergadai, atau rela diri dipijak demi kuasa dunia :). Tepuk dada, tanyalah iman anda.

Dari kaca mata seorang peminat tegar roti bakar dan kopi 'O

0 comments:

Post a Comment