Kerajaan Malaysia curi RM207 billion dari pekerja landasan keretapi

Tuesday, January 8, 2013

Bebaru ini di dalam beberapa siri ceramah dan di keluarkan artikel melalui lidah rasmi PAS iaitu harakah, Nizar kata kerajaan malaysia telah menyimpan dan tidak mengagihkan pemberian duit oleh kerajaan jepun pada mangsa yang terlibat sebagai pekerja untuk membina landasan atau lebih dikenali dengan 'Death Railway'.

Di bawah ini dipaparkan beberapa snapshot artikel terbabit (klik gambar untuk paparan lebih besar dan klik link untuk berita tersebut):
diterbitkan online di The Mole

diterbitkan online di HarakahDaily

diterbitkan online di MalaysianDigest
Lalu ramailah orang bising dan menuduh kerajaan pencuri dan sebagainya. Tetapi, bebaru ini dapat pula artikel yang mengatakan, jumlah sebenar ialah kurang dari itu dan perjanjian itu bukan membabitkan duit, sebaliknya hanya membabitkan kepakaran dan beberapa urusan yang dilaksanakan bagi memastikan ramai rakyat Malaysia mendapat kebaikan... hmmm.. cuba tengok snapshot kat bawah ni pula...
Perjanjian Jepun dan Malaysia berkaitan pampasan yang bukan sahaja berkaitan dengan mangsa death railway malah yang lain akibat dari penaklukan Jepun pada perang dunia kedua (diterbitkan di FB oleh Zamzuri)

hmmm.... yang mana satu betul ni? macam tu kita lepak kat kedai kopi sambil ngomong kosong sementara tunggu Nizar tunjuk dokumen yang dia kata dia ada pasal tu.. amacam?

Jom ngomong kosong aaa... :)

0 comments:

Post a Comment