Hizamri Johari - We are secular muslim... Apa masalah kamu?

Wednesday, March 13, 2013

Petikan dari perbincangan didalam FB yang dipunyai oleh seorang rakan. Saya tidak nafikan akan ketiadaan hikmah didalam perbincangan ini, tetapi saya ingin menarik perhatian sahabat sekalian untuk melihat pada suara FB saudara Hizamri Johari (digariskan dan diwarnakan dengan warna merah)


Jika tidak dapat tangkap, disini saya senaraikan beberapa keterangannya yang meragu dan pada pendapat saya, merupakan kata-kata seseorang yang tidak berilmu atau yang rosak akidahnya.
Senarai ringkat kata-kata Hizamri Johari yang tidak ISLAMIK:
1. We are secular MUSLIMS
2. We insist upon the separation of religion from state and the observance of universal human rights.
3. Rejection of shariah law
4. Islam is personal faith and not political doctrine plus defend equalities of non-believers, etc.

Saya kurang pasti akan tujuan saudara Hizamri Johari ini dan berterusan memaparkan buku tersebut. Tapi yang pastinya, perkataan dia ini menimbulkan satu keadaan yang tidak sesuai.

0 comments:

Post a Comment